Din naturlige vej til skønhed

Face Mapping

Face Mapping

Vores ansigt gemmer på flere “hemmeligheder” end vi lige går og tror. Kinesisk face mapping kan for det meste hjælpe os med at tyde, om vores “indre system” dvs. vores organer fungere som de skal, eller om de har brug for en kærlig hånd i form af livsstils ændringer. 
Vores ansigt kan nemlig opdeles i nogle “zoner” lidt ligesom vi kender det fra zoneterapi. Hver zone i ansigtet repræsentere et område/organ, og på den måde kan vi tyde eventuelle “advarelsestegn”.

Zone 1 og 2: Fordøjelse
Urenheder, bumser og acne i dette område kan skyldes en ubalance i dit fordøjelsessystem.
Gode råd: vær opmærksom på din kost. Fødevareallergi, mængden af fedtholdige fødevarer, sukker og salt kan have en betydning.

Zone 3: Leveren
Ændringer i dette område kan skyldes, at leveren ikke fungere optimalt. Årsagen kan være ophobning af giftstoffer/toksiner som kroppen har svært ved at udskille.
Gode råd: Undgå forarbejdede fødevarer specielt junk food. Skær ned på dit laktoseindtag og spis masser af rå frugt og grønsager. Dagligt indtag af citronvand (2-3 glas) kan have en detox effekt på leveren.

Zone 4 og 5: Nyrer
Øjenområdet kan afslører dehydrering i kroppen samt en ubalance i nyrerne. Det kan bl.a. komme til udtryk med mørke rande.
Gåde råd: Drik masser af vand! Hold da fra saltholdige fødevarer (obs på færdiglavede pålæg, de indeholder mere salt end hvad man lige tror). Skær ned på alkohol, kaffe, sodavand.

Zone 6: Hjertet
Det er et typisk område (næsen, og lige under næsetippen), hvor mange har urenheder i form af bumser, hudorme m.m. Dette er derfor en zone som kan være svær at tyde…. men! Hvis man pludselig udvikler urenheder som ikke lader sig forsvinde, kan det muligvis være noget med hjertet.
Gode råd: skær ned på mættet fedt specielt blandingsprodukter som f.eks. kæregården. Undgå fødevare med et højt natriumindhold og indtag sunde fedtsyrer såsom omega-3.

Zone 7, 8 og 9: Nyrer
Et område som igen repræsentere nyrerne. Se forklaring øverst.

Zone 9 og 10: Åndedrætsorganerne
Forandringer i disse områder kan skyldes allergi, astma og andre former for kronisk åndedrætsproblemer.
Gåde råd: Undgå rygning eller tobaksrøg. Spis masser friske/rå fødevarer og reducer sukkerindtaget.

Zone 11 og 12: Hormoner
Områder som specielt er udsatte ved hormonelle ændringer (f.eks. under menstruationscyklus). Oftest er der ikke så meget at gøre, udover masser af selvforkælelse.
Gode råd: sund kost, motion, masser af søvn og lidt selvforkælelse i form af rens/hudpleje er vejen frem. 

Zone 13: Mave
Et område som kan skyldes en ubalance i mave/tarm-området. Dårlig fordøjelse/irritabel tyktarm kan skyldes fødevareallergi eller forkert kost.
Gode råd: Spis masser af fødevarer der er gavnlige for dit fordøjelsessystem. Fibre i frugt, grønt og korn er foretrukken. Vær obs. på fødevareallergier og tag en snak med lægen.

Zone 14: Stress
Et område som tit rammes pga stress.
Gode råd: Mærk dig selv, din krop og skrug ned for tempoet. Masser af søvn og selvforkælelse. Husk at det er o.k at sige nej.